Bemærk: Overgangen og de særlige betingelser og datoer fremgår af det husstand-omdelte informationsbrev “Individuelt TV-valg”, som blev omdelt den 12. april 2017. Læs folder: Bolignet: Individuelt TV-valg af 12. april 2017.
samt
-
Bolignet: Opslag til opgange – Om informationsmøder af april 2017
-
Bolignet: Nu slukker vores gamle tv- og internet-signal af maj 2017
Efter at beboerne på et ekstraordinært afdelingsmøde den 18. april 2016 valgte at etablere et nyt netværk til internet og tv i Bispeparken blev resultatet, at Bispeparken nu har to leverandører af TV, Internet og Telefoni via Bispeparkens antennesystemer at vælge imellem eller at fravælge, nemlig IT-Lauget Parknet samt YouSee A/S fra 1. juni 2017.
Med vedtagelsen af ovennævnte forslag besluttede beboerne, at alle, via deres husleje, kun skal betale for selve kabelanlægget.
Du kan derfor vælge at træffe to valg. Det ene valg er om tv-pakker, og det andet er om internet. Du kan godt vælge tv hos en udbyder og internet hos den anden. Du kan også vælge begge dele fra. Eller en af delene.
Bemærk at leverandørerne kan opkræve gebyr på din tilmelding, for ændringer i dit produktvalg og for at udskrive og sende dig regninger med mere. Se deres respektive prislister på deres hjemmesider.
Valg 1: Vælg tv-udbyder og tv-pakke
Hvis du vil have en tv-pakke, skal du tegne et nyt abonnement med Parknet eller YouSee. Du kan også vælge ikke at have en tv-pakke og så se tv via internet eller stueantenne i stedet.
Du sætter dit antennekabel fra dit fjernsyn i et af de to tv-udtag, afhængig af hvilken leverandør du vælger. Husk at sætte stikket i stikkontakten, hvis du skal bruge internet og/eller tv fra Parknet.
Valg 2: Vælg om du vil have internet fra Parknet eller YouSee
Internettet fra Parknet leveres i fiberboksen. Husk at sætte stikket i stikkontakten, hvis du skal bruge internet og/eller tv fra Parknet. Vær opmærksom på at fiberboksen har indbygget wi-fi, som kan slukkes ved henvendelse til Parknet.
Internet fra YouSee giver mulighed for valg mellem flere hastigheder. Hvis du vil have internet fra dem, får du en boks.
Pjece: Kend din nye Icotera fiberboks fra Parknet. Hvad viser lamperne? (åbner i programmet Acrobat Reader, hvis man har installeret det).
Leverandørerne tilbyder også oprettelse af en offentlig IP adresse. Se deres hjemmesider for priser og betingelser.
Hastighedstest (internet): Test din internethastighed. |
For at opnå et godt TV-signal og undgå støj fra indstråling er det vigtigt, at ens TV-installation er HF-tæt, dvs. at alle kabler og komponenter der anvendes er HF-tætte og er af godkendt kvalitet.
Telefoni
Hos en af de to leverandører kan man tilmelde sig fastnet telefon, hvis man har tilmeldt sig Internet fra den pågældende leverandør. Man ringer til lave priser og med god lydkvalitet. Hvis man allerede har et fastnet telefonnummer, kan man få flyttet sit nummer over til ens valgte internetleverandør. Prisen for abonnement og samtaler fremgår af leverandørernes respektive hjemmesider.
Flatrate
Man har yderligere mulighed for at tilmelde sig flatrate. Det betyder, at man ringer gratis til fastnet telefoner i Danmark undtagen særtjenester. Opkaldet er begrænset til 1 time i træk. Udover 1 time beregnes normal takst eller opkaldet afbrydes automatisk afhængigt af leverandør. Oplysninger om de præcise betingelser, samt den aktuelle pris og vilkår for flatrate fremgår af valgt leverandørs hjemmeside.
Udstyret er dit ansvar
Husk at du er ansvarlig for det udstyr, der er sat op i din lejlighed. Hvis strømforsyningen for eksempel mangler, når du flytter fra lejligheden, skal du betale for misligholdt udstyr.
Her kan du få hjælp
Det er din leverandør – Parknet eller YouSee – der skal hjælpe med dit tv, dine programmer, bland-selv-kanaler, fejlmeldinger osv.
FEJLMELDING
Ved fejl hvor Parknet er distibutør:
-
fejlen berører kun en enkelt lejlighed: Kontakt Parknet support i deres åbningstid.
-
generelle fejl, der rammer hele ejendommen: Kontakt Parknet support i deres åbningstid eller eventuelt kontakt ejendomskontoret i deres åbningstid (eller eventuelt Bispeparkens vagttelefon).
Ved fejl hvor YouSee er distibutør:
-
fejlen berører kun en enkelt lejlighed: Kontakt YouSee support i deres åbningstid.
-
generelle fejl, der rammer hele ejendommen: Kontakt YouSee support i deres åbningstid eller eventuelt kontakt ejendomskontoret i deres åbningstid (eller eventuelt Bispeparkens vagttelefon).
Ved fejl hvor anden distributør er distributør:
-
Kontakt anden distributør.
* * * * * *